Bestyrelse Copenhagen Aikido Club

HISTORIE

Klubbens historie

WEB SHOP

Så er vores webshop kommet op at køre. Det er nogle rigtig flotte t-shirts, kopper mundbind, tasker mm man kan købe i mange farver!

Københavns Aikido Klub
Idrætshuset, Sal 2
Gunnar Nu Hansens Plads 7
2100 København Ø

Begynderhold troels@aikido-copenhagen.dk

Børnehold lars@aikido-copenhagen.dk

Klubben generelt lars@aikido-copenhagen.dk

Indbetalinger kasserer@aikido-copenhagen.dk

Indmeldelse og kontingent via klubmodul

Tilmeld hold via klubmodul-hold

Privatlivspolitik

KLUBBENS
DAN GRADER

Vi har mange instruktører og mange højtgraduerede og derfor et kæmpe lager af erfaring du kan trække på. De forskellige instruktører viser teknikkerne lidt forskelligt og lægger vægt på lidt forskellige aspekter hvilket afspejler det niveau de er nået til i deres træning og hvad de har måttet arbejde med personligt eller hvad de selv er optaget af for tiden. Se det som en mulighed for at lære mere og komme hele vejen rundt om teknikkerne.

TORBEN DYRBERG

SHOHREH SHAHRZAD

KLUBBENS HISTORIE

Begyndelsen

Københavns Aikido Klub blev stiftet i marts 1975 i Idrætshuset på Østerbro i København, hvor vi stadig træner. Stifterne Torben Kriegsbaum, Keith Olen Barger og Torben Bech Dyrberg havde alle tre havde trænet Aikido hos den danske budo-legende Bent Jacobsen. Fundamentet for klubben blev lagt i samarbejde med Takeji Tomita, Ulf Evenås og Lars-Göran Andersson fra Sverige.

Saito Sensei

Fra begyndelsen af 1980erne blev kontakten til mesteren Saito Sensei fra Iwama i Japan, intensiveret og i 1992 knyttede Københavns Aikido Klub sig til Saito Sensei igennem Iwama Ryu Scandinavia.

I 1990erne organiserede Københavns Aikido Klub som Danmarks ældste og største klub de legendariske Fuglsø seminarer. Her underviste Saito Sensei over 200 aikidoka fra hele verden i en lille uge. Chefinstruktørerne såvel som mange medlemmer besøgte jævnligt Saito Sensei i Japan, hvor de boede og trænede som uchi-deshi. Saito Sensei gik bort i 2002.

Klubben i dag

Københavns Aikido Klub er i dag en del af Aikikai organisationen og træner under teknisk vejledning fra Lewis Bernaldo de Quiros igennem Traditional Aikido Europe. Lewis Sensei trænede selv under Saito Sensei fra 1986 til 1993 i Japan. Det er altså stadig Saito Senseis træningsform, der præger Københavns Aikido Klub. Formen har et stærkt fokus på basisteknikker, og lægger vægt på forbindelsen mellem kropsteknikker og våbenteknikker.

Klubben ledes af en bestyrelse, der består af to chefinstruktører Lars Landberg og Torben Bech Dyrberg. Dertil kommer Troels Dam Christensen og Frank Antonsen samt Caroline Hansen og Jacob Sonne. Sammen med en større gruppe af assisterende instruktører og højere graduerede danner de grundlaget for klubbens høje træningsniveau.

Medlem af TAE